12/29/2010

"Cloud computing" Treballar en el núvol

El Cloud computing es molt possible que sigui el futur, especialment del treball en equip. Encara hi ha moltes coses per pulir, especialment en matèria de seguretat, però avui ja es una realitat. Només amb les aplicacions que Google posa al nostre abast ja podriem fer una bona part de la feina que fem amb aplicacions locals.
Processadors de texte, presentacions, fulls de càlcul i aplicacions como Google sites on pots elaborar des-de una wiki fin as a una web, tot per soposat de forma gratuita.
Us recomano un article de la revista informacions que publica la UPC: http://www.upc.edu/saladepremsa/informacio/revista-informacions/informacions-217-marc-2009/?searchterm=217

També podeu visitar la web del professor Jordi Torres: http://www.jorditorres.org/

Ja em direu que us sembla.

5 comentarios:

  1. Hola Montse,

    Jo soc dels "vells", m'ho miro de l'altra banda sense negar l'evidència (ho pots llegir a la meva aportació al wiki de documedia2010: conservació).

    Et recomano una ullada a aquest escrit: http://www.kriptopolis.org/la-nube

    Salutacions,

    Signa, "El Dinosauri" Kenneth :))

    ResponderEliminar
  2. XXD Kenneth, tu simplement ets crític i analista (no se si has fet IID...és un "guiño" a l'assignatura)en el terreny de les TIC, no dinosaure....

    és cert que la tendència sembla anar cap al cloud, jo tinc un espai virtual on deso còpies de tot el treball de la UOC i com a mínim, per temes de mobilitat,va de conya... Ara sembla que es comencen a ficar "sèrios" implementant-ho i que la cosa comença a tenir més cara i ulls en tema de seguretat... a veure....

    Salut

    Gemma (I-nfomedi@)

    ResponderEliminar
  3. Hola Gemma,

    Quan vulguis fem cafè [demanaria permís a la senyora :)) ] i parlem de (in)seguretat.

    Kenneth, el dinosaure paranoic :))

    P.S.: M'has picat la curiositat amb lo de IID, m'ho miraré pel següent semestre.

    ResponderEliminar
  4. XD

    Doncs ho tenim relativament fàcil doncs crec que som de la mateixa ciutat.

    Bé, potser ha sonat una mica massa positiva la meva expectativa, no deia que estiguin al nivell, però comença a sonar una mica... en tot cas, especulo d'acord amb "l'oïda", perquè no he experimentat en aquest camp.

    Amb "paranoic" m'has fet enrecordar de l'autodefinició d'un company meu responsable de sistemes linux....

    IID et recomano fer-la a l'inici, ja que t'introdueix una mica al grau i són tres PAC's (treballades, això sí....)

    Jo he de reflexionar seriosament sobre la planificació del semestre següent....

    Salut

    "La optimista-crèdula Gemma" :P

    ResponderEliminar